Известие

Collapse
No announcement yet.

Променя ли се налягането на маслото с пробега?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Променя ли се налягането на маслото с пробега?

    Здравейте,
    Пускам темата в раздела за 155, защото доколкото разбрах този модел имат както манометър, така и термометър за маслото. Интересува ме, при еднакви други условия каква е разликата в налягането на маслото, в началото (ново масло) и в края преди да го смените? Предполагам всеки е обръщал внимание, какво е налягането примерно при 90-100 градуса (да кажем работна температура) на маслото, при някакви обороти (празен ход или по-високи) в началото и примерно след 6-8-10-15-20 или колкото там хиляди км, когато решите да го смените… Ако може да споменете и типа на маслото.
    Благодаря!
    Лудия

  • #2
    Първоначално публикувано от Двигателист Покажи съобщение
    Здравейте,
    Пускам темата в раздела за 155, защото доколкото разбрах този модел имат както манометър, така и термометър за маслото. Интересува ме, при еднакви други условия каква е разликата в налягането на маслото, в началото (ново масло) и в края преди да го смените? Предполагам всеки е обръщал внимание, какво е налягането примерно при 90-100 градуса (да кажем работна температура) на маслото, при някакви обороти (празен ход или по-високи) в началото и примерно след 6-8-10-15-20 или колкото там хиляди км, когато решите да го смените… Ако може да споменете и типа на маслото.
    Благодаря!
    Променя се.
    Като е ново държи осезаемо по-високо налягане.(показанията са в барове).
    Ново масло и изправен датчик. Налягане на студен мотор - 4-6 бара. След време 2-4 бара.

    Загрява също така по-бързо и държи по-висока температура на самото масло.
    ALFA ROMEO 155 1.8TS MY95 SPORT -The Legend - бивша


    Renault Megane II Grand Tour-2004г

    Comment


    • #3
      Какво е маслото? Каква е температурата му? При някаква работна температура на маслото какво е положението?
      Last edited by Двигателист; d.m.y г., 23:55.
      Лудия

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Двигателист Покажи съобщение
        Какво е маслото? Каква е температурата му? При някаква работна температура на маслото какво е положението?
        Маслото е мазно (поне аз не разбрах тиочно какво питаш с този въпрос), температурата му зависи от много фактори, основно натоварването на двигателя и качествата на самото масло, положението (предполагам, че питаш за това с налягането) е, че при по-висока температура, налягането става все по-ниско.

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
          Маслото е мазно (поне аз не разбрах тиочно какво питаш с този въпрос), температурата му зависи от много фактори, основно натоварването на двигателя и качествата на самото масло, положението (предполагам, че питаш за това с налягането) е, че при по-висока температура, налягането става все по-ниско.
          Прочети първия пост и ще разбереш какво питам в третия.
          Лудия

          Comment


          • #6
            Както колегата ти е писал по - горе, при ново масло държи около 6 бара на студен мотор. Преди смяна налягането пада с около 1 бар. Засичал съм го и със Selenia, Mobile и от няколко смени съм с Yacco. Разликата е в пробега. Първите две по - бързо прегарят и съответно по - бързо им пада налягането на празен ход (мои наблюдения).
            При загрял мотор (90-100 градуса) на празен ход налягането е по- ниско с около 1-1,5 бара. В обороти си гони максимума, без значение марката и пробега на маслото.
            Надявам се да съм бил полезен.
            sigpicAlfa Romeo 155, 2.5, V6/ GTV 2.0 TB V6 / 146 TS, 2.0 Junior/ 145 TS, 2.0 16V/ Giulietta 1.8, 166 2.0 V6 TB

            Comment


            • #7
              Проблемът не е в това, че "прегарят". При всяко студено палене в маслото влиза конденз, при определени обстоятелства(недобро изгаряне в определен режим) и бензин. Оттам му пада и вискозитета, особено при градски режими.
              sigpic
              156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
              "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Двигателист Покажи съобщение
                Прочети първия пост и ще разбереш какво питам в третия.
                Аха, моя грешка - не бях видял последното изречение...
                Целта на темата е да стане нещо като база с информация кое масло какви характеристики демонстрира ли..?
                Защото ако е така, най-добре е първия въпрос на който трябва да отговарят пишещите е "С какво е измерено всичко цитирано?", защото ако на уредите не може да се вярва напълно (примерно защото са "китайчета" с неизяснен произход или пък са по-стари на възраст от собственика на колата да кажем), данните ще бъдат просто безмислени...
                И на еднакво износени мотори еднакви температури и налягания ли се очаква да държи едно и също масло..? Ами ако има охладител на маслото или пък ако е свален оригиналния охладител..? Дизелите и бензините еднакво ли се товарят..? И т.н...
                Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 09:26.

                Comment


                • #9
                  Благодаря за данните...

                  Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
                  Аха, моя грешка - не бях видял последното изречение...
                  Целта на темата е да стане нещо като база с информация кое масло какви характеристики демонстрира ли..?
                  Защото ако е така, най-добре е първия въпрос на който трябва да отговарят пишещите е "С какво е измерено всичко цитирано?", защото ако на уредите не може да се вярва напълно (примерно защото са "китайчета" с неизяснен произход или пък са по-стари на възраст от собственика на колата да кажем), данните ще бъдат просто безмислени...
                  И на еднакво износени мотори еднакви температури и налягания ли се очаква да държи едно и също масло..? Ами ако има охладител на маслото или пък ако е свален оригиналния охладител..? Дизелите и бензините еднакво ли се товарят..? И т.н...

                  Иначе ако просто идеята е да се напише нещо:
                  Карам с М10Д с махнат ограничител на оборотите, сменям го на 20К километра, температурата му е макс 90 градуса, налягането под 4.5 бара не пада и нямам никакви проблеми!
                  Именно. Нещо като база данни за усточивостта на вискозитета маслата на стареене без големи претенции, защото не можем да измерим алкално или киселинно число. Доколко запазват първоначално заявения вискозитетен клас и индекс. Да, измервателните уреди и състоянието на двигателя наистина имат голямо значение, затова не взимам под внимание абсолютната стойност, а просто разликата. Факт е, че маслата имат свойство да намаляват работния си вискозитет (примерно хW-40 става хW-30) поради изхабявене на добавките за стабилизиране на вискозитета (молекули, които увеличават дължината си с повишаване на температурата и обратно, които са чувствителни на цикъл студено-работна температура-студено и след определен брой такива цикли ефективността им силно намалява. Това, което е интересно, че явно и xW индекса също се променя (увеличава се), но там въпроса е дали причината е отново добавка или се касае просто за замърсяване на маслото следствие на детергентно-диспергиращите му свойства (би трябвало да е по силно изразено при дизеловите двигатели). Като резултат и вискозитетния индекс също пада, доближавайки се до този на базовото масло.
                  Предполагам, че включилите се в темата използват масла от базови група 2 и група 3 (минерални, полусинтетични, хидрокрекинг)... Интересно ми е някой със синтетично масло да се включи (група 4 и 5).
                  Лудия

                  Comment


                  • #10
                    Карал съм Лики Моли; Фюш и Репсол ( в момента 2-ра смяна съм с Репсол),като всичките са били 10W40 и уж Репсола го дават като почти пълна синтетика(ако мога така да се изразя) .
                    Общо взето и трите марки започват да държат по-ниско налягане при загрял мотор ,пропорционално на изминатите километри. Най-пресен пример имам за Репсол-мултивалвулас на който разликата след 5к км е около 0.5 бар по-малко от преди.
                    EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                    EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                    NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                    Comment


                    • #11
                      Ами я споделете какво налягане държи стрелката на налягането, при подаване на контакт? При мен от 'чуканчето' се повдига на 0, и когато запали се вдига на горепосоченото ниво.
                      Alfa 155 1.8 TS 8V 129 hp '95 ....ех

                      Alfa 156 SW 2.4 M-Jet '04

                      Comment


                      • #12
                        Всичко ти е ОК колега
                        EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                        EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                        NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от DJ Vladic Покажи съобщение
                          Ами я споделете какво налягане държи стрелката на налягането, при подаване на контакт? При мен от 'чуканчето' се повдига на 0, и когато запали се вдига на горепосоченото ниво.
                          Как иначе да стане, като си само на контакт нямаш налягане на маслото а без контакт няма захранване на датчика
                          Video meliora proboque deteriora sequor.

                          Comment

                          Working...
                          X